img

Kurumsal E-Mail Sunucusu

Kurumsal E-Mail Sunucusu

Kurumsal bir e-posta’ya sahip olmanın birçok avantajı vardır. Bu avantajlardan en önemlileri aşağıdaki şekildedir:

1. Markalaşma fırsatı

Alan adınız, şirketinizin markasının ayrılmaz bir parçasıdır. Bu nedenle, her iletişiminizde marka adınızı mümkün olduğunca kullanma fırsatını değerlendirmeniz gerekir. Sizden veya çalışanlarınızdan bir şirket e-posta’sı aracılığıyla gönderilen her e-posta, markanızı tanıtmak için bir fırsattır.

2. Daha yüksek koruma

Bir bilgisayar korsanının kurumsal bir e-posta hesabına erişerek vereceği zarar çok büyüktür. Bu nedenle birçok kurumsal e-posta sağlayıcısı, çalışanların izlemesi gereken parola türleri ve kimlik doğrulama protokolleri ile ilgili katı güvenlik politikaları belirlemenize izin verir.

3. Daha fazla depolama kapasitesi

Çalışanların aldığı günlük e-posta sayısı, kişisel kullanım için e-posta kullanan birinden çok daha fazladır. Bu nedenle, kurumsal bir e-posta’da depolama ihtiyacı daha yüksektir. Ek depolama alanı miktarı, e-posta sağlayıcısına ve hizmet paketine bağlı olarak değişir, ancak neredeyse her zaman Gmail gibi ücretsiz e-posta hizmetlerinin sağladığından daha fazladır.

4. Spam filtrelerinden geçme

Hala tüm şirketler tarafından kabul görmese de, DMARC giderek daha fazla şirket tarafından benimsenmektedir. Bu, şirket e-posta’sı yerine kişisel e-posta’nızdan e-posta gönderirseniz, alıcının spam klasörüne düşme ihtimalinin daha yüksek olduğu anlamına gelir.

5. Daha iyi kayıt tutma

Çoğu kurumsal e-posta sağlayıcısı, ana hesap sahibinin şirket alan adından gönderilen iletişimleri arşivlemesine izin verir. Bu da, daha fazla hesap verebilirlik sağlar.

6. Kolay ölçeklenebilirlik

Eğer Gmail gibi ücretsiz bir e-posta sağlayıcı kullanıyorsanız, şirketiniz büyüdükçe yeni çalışanlar için yeni kişisel e-posta’lar oluşturmak bir kabusa dönüşebilir. Fakat kurumsal e-posta servis sağlayıcıları tüm kullanıcılarınız adına e-posta hesapları açmanıza izin verir.

7. Doğrulama

Çoğu kişi, iş ile ilgili bir e-posta aldığında, gönderen kişinin mail’ine bakarak bu e-posta’yı hangi şirketten aldığını kontrol eder. Bu yüzden, potansiyel bir müşteriye e-posta gönderirken isim.soyad@gmail.com gibi bir adresten ziyade şirketinizin adının bulunduğu bir e-posta adresinden gönderim yapmanız gerekir. Bu şekilde alıcı sizin hangi markayı temsil ettiğinizi daha net şekilde anlayacaktır. 

Neden Kurumsal veya Kişisel Bir E-posta’ya İhtiyacınız Var?

Bir kurumsal e-posta’nın neden kişisel bir hesaptan daha avantajlı olduğunu yukarıda listeledik. Ancak kurumsal e-posta, teknik olarak katı bir gereklilik değildir, sadece iş gereksinimlerinize bağlıdır.

Peki kurumsal e-posta mı yoksa kişisel bir e-posta mı kullanacağınızı nasıl belirleyebilirsiniz?

Aşağıdaki soruları cevaplayarak kurumsal bir e-posta’ya mı yoksa kişisel bir e-posta’ya mı ihtiyacınız olduğunu belirleyebilirsiniz:

Şirketiniz üçten fazla kişiyi istihdam ediyor mu veya işe almayı planlıyor mu?

Şirketinizde ne kadar çok insan varsa, kimlik avı saldırısına uğrama olasılığı o kadar artar. Çoğu kurumsal e-posta sağlayıcısı, güvenlik protokollerini standartlaştırmanıza izin verir ve bir çalışanınız saldırıya uğrarsa, ihlalin nereden geldiğini görmenize olanak tanır.

E-posta pazarlama yapmayı planlıyor musunuz?

CAN-SPAM yasası yalnızca ABD’de gerçekten uygulanabilir olsa da, bir abonelikten çıkma butonuna sahip olmak her zaman iyi bir uygulamadır. Çünkü Gmail gibi e-posta sağlayıcıları, iletişimleriniz çok sık spam olarak bildirilirse, sizi cezalandırır.

E-posta yoluyla hassas veriler veya bilgiler gönderecek veya alacak mısınız?

Yasalar, müşterilerinizin bilgilerinin güvenliğini sağlamak için elinizden gelen her şeyi yapmanızı gerektirir. Çoğu kişisel e-posta hesabı gelişmiş güvenlik özelliklerinden yoksun olduğu için size koruma sağlayamaz.

Hesap verebilirlik işiniz için önemli mi?

Kurumsal e-posta sağlayıcıları, çalışanlar ve müşteriler arasındaki önemli iletişimleri kolayca arşivlemenize ve izlemenize olanak tanır. Kişisel hesaplar da bu özelliğe sahiptir, ancak toplu olarak arşivleme yapamazsınız.

E-posta, siz ve müşterileriniz arasındaki ana iletişim mi olacak?

Eğer ana iletişim kanalınız e-posta olacaksa, bir şirket e-posta’sına geçmeniz tavsiye edilir. Çoğu iş e-posta sağlayıcısı, aynı anda yüzlerce kişiye e-posta göndermenize izin verir. Ayrıca, kurumsal e-posta ile spam klasörüne düşme olasılığınız daha düşüktür.

Marka bilinirliğinizi artırmak için aktif olarak çalışıyor musunuz?

Alan adınızın her iletişimde görünmesini sağlamak, marka bilinirliğini artırmanın kolay ve ucuz bir yoludur.

İçerik pazarlam yapmayı planlıyor musunuz?

Bazı e-posta sağlayıcıların e-posta izleme özelliği vardır. Bununla, içeriğinizin açılma oranları hakkında iyi bir fikir edinebilirsiniz.

Kitlenizle güven oluşturmaya mı çalışıyorsunuz?

Rekabetçi bir pazardaysanız, müşteri güveni oluşturmak için her türlü fırsata ihtiyacınız vardır. Çoğu zaman, bir müşterinin rakibinize gitmesini engelleyen tek faktör, birazcık güvendir. GoDaddy tarafından yapılan bir araştırmaya göre, tüketicilerin %75’i, profesyonel e-posta adreslerinin güvenin anahtarı olduğunu söylemektedir.

Kurumsal bir e-posta’ya sahip olmak bir gereklilik değildir. Ancak, işinizle ilgili amaçlar için kişisel bir e-posta’dan daha faydalıdır.